Project Category: Dieta

Home / Dieta
Dieta redukcyjna

Dieta redukcyjna

Dieta redukcyjna przeznaczona jest dla osób dorosłych, które chcą zgubić zbędne kilogramy. Zazwyczaj diety redukcyjnej bilansowane są na poziomie kalorycznym od -500 do -1000 kcal na dzień, w stosunku do całkowitego zapotrzebowania energetycznego w ciągu dnia. (Zdrowe tempo redukcji jakie chcemy utrzymać z pacjentem to od 0,5 do 1 kg tygodniowo).

Dieta dla osób aktywnych fizycznie

Dieta dla osób aktywnych fizycznie

Dieta dla osoby aktywnej fizycznie nie tylko pozwala osiągnąć lepsze wyniki sportowe, ale również jest niezbędnym elementem regeneracji potrenigowej. Przy planowaniu takiej diety, niezwykle ważne jest odpowiednie ustalenie zapotrzebowania kalorycznego osoby ćwiczącej

Diety w chorobach tarczycy

Diety w chorobach tarczycy

Dzięki odpowiedniej diecie możemy bardzo mocno wspomóc pracę tarczycy oraz poprawić wyniki badań. Trzeba też pamiętać, że chora tarczyca to zaburzona praca całego organizmu, co również jest brane pod uwagę w trakcie komponowania planów żywieniowych np. w chorobie Hashimoto.

Diety w chorobach przewodu pokarmowego

Diety w chorobach przewodu pokarmowego

Dieta w chorobach przewodu pokarmowego stanowi podstawę w procesie regeneracji i leczeniu. Trzonem takiej diety jest nie tylko zwrócenie uwagi na chory narząd, lecz również skupienie się na zaburzeniu pracy całego przewodu pokarmowego.

Diety antynowotworowe

Diety antynowotworowe

Dieta antynowotworowa powinna być przede wszystkim indywidualnie dopasowana do pacjenta. Dodatkowo wspiera ona leczenie w trakcie chemio- czy radioterapii. Pacjenci zmagający się z ciężka chorobą powinni być pod stała opieką dietetyka, który odpowiednio ułożoną dietą wspiera ich zarówno w sprawie żywienia, jak również w łagodzeniu skutków ubocznych zastosowanego leczenia.

Dieta w cukrzycy

Dieta w cukrzycy

Dieta w cukrzycy jest nie tylko nieodłącznym elementem leczenia, ale również pozwala uzyskać lepszy stan samopoczucia i przeciwdziałać bardzo groźnym skutkom ubocznym choroby. W przypadku stanów przedcukrzycowych, odpowiedni dobór jedzonych produktów pozwala nawet na cofnięcie zmian chorobowych.

Diety w alergiach i nietolerancjach pokarmowych

Diety w alergiach i nietolerancjach pokarmowych

Dieta eliminacyjna polegają na wyłączeniu produktu, lub grupy produktów, które wywołują reakcję alergiczną, lub są przez pacjentów nietolerowane. Bardzo ważne jest prawidłowe zbilansowanie diety pod katem wartości odżywczych, gdyż konsekwencją wykluczenia jakiegoś produktu może być niedobór ważnego składnika odżywczego.

Dieta dla kobiet ciężarnych i karmiących

Dieta dla kobiet ciężarnych i karmiących

Dieta przyszłej mamy ma niezwykle ważny wpływ na zdrowie jej dziecka. Wybierając dobre produkty, chronimy maleństwo przed chorobami XXI wieku, a dobrze zbilansowana dieta mamy w trakcie karmienia piersią, pozwala uzyskać idealny skład pokarmu.

Dieta na masę mięśniową

Dieta na masę mięśniową

Z uwagi na budowę masy mięśniowej i łączące się z tym treningi kaloryczność takiej diety jest zdecydowanie wyższa od przeciętnej. Dieta osoby budującej masę mięśniową powinna składać się z regularnych i dobrze zbilansowanych posiłków, opierających się przede wszystkim na zdrowej żywności.